تبیین

چیزایی رو که آقایون نمی گن خلاصه و صریح بخونید!

چیزایی رو که آقایون نمی گن خلاصه و صریح بخونید!

برای دسترسی سریع به مطالب مورد نظرتون از قسمت "طبقه بندی موضوعی" یا "کلمات کلیدی" استفاده کنید.
اینجا یک وبلاگ شخصی است.
این وبلاگ کپی رایت ندارد.
مطالب مشکی از خودم و مطالب خاکستری رنگ نقل قول از دیگران است.
لطفا کامنت هایی که برای هر پست می گذارید مربوط به مباحث همان پست باشند و اگر نیستند از طریق "تماس با من" پیام بگذارید.
کامنت هایی رو که دلایل مدعا بیان نشه جدی نمی گیرم.
نحن ابناء الدلیل!

آخرین نظرات

راه جذب دیگران

قال الصادق علیه السلام : کونوا دُعاةً لِلناسِ بِغَیْرِ ألْسِنَتِکُمْ لِیَرَوا مِنْکُمْ الْوَرَعَ وَالاجْتِهادَ وَالصّلاةَ وَالخَیْرَ فَانَّ ذلک داعِیَةٌ؛ با رفتارتان دعوت کننده دیگران باشید تا آنان از شما پرهیزکاری و تلاش و نماز و نیکی بینند، که این بیشتر دیگران را دعوت می کند.


دعوت کننده یعنی جذب کننده ، یعنی جاذبه داشته باشید مردم را خانواده را همسر را جذب کنید ، چطور ؟ با ورع و دوری از شبهه ها ، با نماز خوب ، با احتهاد و تلاش مستمر جدی با کار برای خدا ، می فرماید لیروا فیکم یعنی ببینند شما را در این حالت ، خب این ریا نیست ؟ نه اصلا ، این ها تکلیف ماست وظیفه ی شرعی ماست که دائما باید انجام دهیم خب ، حالا وقتی دائمی شد همیشگی شد به طور  طبیعی در معرض دید دیگران قرار خواهد گرفت ، قرار نیست جلوی دیگران برای خدا کار انجام داد که ریا باشه بلکه باید همیشه باشه خب وقتی مستمر بود یک قدری از آن یک درصدی از آن را قهرا طبیعتا دیگران خواهند دید ، حضرت صادق علیه السلام این رو می فرمان. این بیان حضرت که این طور دیگران رو دعوت کنید نه این است که ریا کار باشید و برای رضایت اطرافیان باشه بلکه باید خالص باشه برای خدا باشه ولو خانواده ببینن ولو دیگرانی مشاهده کنند. راه جذب راه محبوب شدن در دل دیگران این است.

این رو ما باید سرلوحه خودمون قرار بدیم و عمل کنیم دائما و همزمان با عمل باید نیت رو هم تلاش کرد خالص کرد ، نه این که خب حالا این درس خوندن من رو فلانی دید پس این دیگه برای خدا نشد باید یک بار دیگه از اول یواشکی بخونم نه این غلطه.

ان شاء الله که خدای متعال کمک کنه و این ها در حد حرف نمانه و عمل کنیم ، باید از خودش بخوایم.

  • محمدرضا ملایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی